دوره 4، شماره 2 - ( 4-1401 )                   جلد 4 شماره 2 صفحات 27-7 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Women's Rights and the Media. مطالعات فقه و حقوق رسانه 2022; 4 (2) :7-27
URL: http://journal.refah.ac.ir/article-1-92-fa.html
آمدی مریم، محمدی حمزه. حقوق زن و رسانه. دوفصلنامه مطالعات فقه و حقوق رسانه. 1401; 4 (2) :7-27

URL: http://journal.refah.ac.ir/article-1-92-fa.html


1-
2- استادیار گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی بویین زهرا، قزوین
چکیده:   (816 مشاهده)
زنان هر قومی در شکل‌گیری تاریخ، تمدن و فرهنگ آن قوم جایگاه بسزایی دارند. اصل بیست‌ویکم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز با لحاظ این موضوع دولت را موظف به تضمین حقوق زن در تمام جهات با رعایت موازین اسلامی نموده است. حقوق زنان اصطلاحی است که اشاره به آزادی زنان در تمامی سنین دارد. حقوق زنان معمولاً شامل و نه منحصر به مواردی همچون تمامیت بدنی، خودمختاری، حق رأی، حق کار، دستمزد برابر و… می‌باشد. ازطرف‌دیگر رسانه به‌عنوان یک ابزار مادی برای ارسال پیام مورد استفاده قرار می‌گیرد و ابزار رسانه می‌تواند در تبیین و ارتقای حقوق زن نقش مهمی ایفا نماید. البته این ابزار می‌تواند مورد سوءاستفاده نیز قرار گرفته و تبدیل به ابزاری در راستای نفی حقوق زن نیز باشد. در این پژوهش به روش توصیفی- تحلیلی به نقش رسانه و تأثیر آن بر حقوق زن خواهیم پرداخت. از نتایج این پژوهش می‌توان به این موضوع اشاره نمود که ابزار رسانه توانسته است در ارتقای حقوق زن نقش بارزی ایفا نماید و از تضییع حقوق زن جلوگیری نماید.
 
واژه‌های کلیدی: زن، حقوق، رسانه.
متن کامل [PDF 439 kb]   (1405 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1400/10/18 | پذیرش: 1401/2/12 | انتشار: 1401/4/12

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه مطالعات فقه و حقوق رسانه می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | Jurisprudence and legal studies of media

Designed & Developed by : Yektaweb