دوره 5، شماره 1 - ( 11-1402 )                   جلد 5 شماره 1 صفحات 59-43 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Momen R S. The conditions of Islamic media agents in Quranic verses and hadiths. Jurisprudence and legal studies of media 2024; 5 (1) :43-59
URL: http://journal.refah.ac.ir/article-1-73-fa.html
مومن رقیه السادات. شرایط کارگزاران رسانه اسلامی در آیات قرآن و روایات. دوفصلنامه مطالعات فقه و حقوق رسانه. 1402; 5 (1) :43-59

URL: http://journal.refah.ac.ir/article-1-73-fa.html


دانشگاه امام صادق علیه السلام
چکیده:   (130 مشاهده)
 فقه رسانه دانشی است که از طریق استنباط از منابع معتبر دینی، به مسائل رسانه‏‌ پاسخ فقهی داده و در چارچوب ارزش‌ها و نظام دینی، به احکام مربوط به عمل انسان در نظام رسانه‏ای می‏پردازد.یکی از مسائل مهم فقه رسانه تبیین احکام تکلیفی پیام رسانان یا اصحاب رسانه است؛ که این احکام خود دو بخش است؛ برخی احکام عموم اصحاب رسانه را شامل می­شود و برخی دیگر احکام اختصاصی هر صنف از اصحاب رسانه است. این پژوهش با رویکرد توصیفی تحلیلی و با استناد به قرآن و متون معتبر روایی و با روش اجتهادی به تبیین احکام عموم اصحاب رسانه، و به طور خاص مشخص نمودن وظایف یک پیام رسان دینی پرداخته است. لزوم کسب دانش دینی تخصصی توسط پیام رسان، شرطیت ایمان در پیام رسان دینی و وظیفه زمان شناسی و مخاطب شناسی در پیام رسان دینی از جمله یافته های این پژوهش در خصوص وظایف عام اصحاب رسانه است.
 
متن کامل [PDF 1085 kb]   (54 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1402/7/22 | پذیرش: 1402/12/15 | انتشار: 1402/7/5

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه مطالعات فقه و حقوق رسانه می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Jurisprudence and legal studies of media

Designed & Developed by : Yektaweb