دوره 5، شماره 1 - ( 11-1402 )                   جلد 5 شماره 1 صفحات 301-281 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

malakooti R, khalilzadeh M. بررسی ابعاد مسئولیت مدنی نقض مالکیت فکری و علامت تجاری در فضای سایبر. مطالعات فقه و حقوق رسانه 2024; 5 (1) :281-301
URL: http://journal.refah.ac.ir/article-1-69-fa.html
ملکوتی رسول، خلیل زاده مونا. بررسی ابعاد مسئولیت مدنی نقض مالکیت فکری و علامت تجاری در فضای سایبر. دوفصلنامه مطالعات فقه و حقوق رسانه. 1402; 5 (1) :281-301

URL: http://journal.refah.ac.ir/article-1-69-fa.html


1- دانشگاه ازاد اسلامی
چکیده:   (571 مشاهده)
در سده های 16 و 17 و با طلوع جنبش اصلاح طلب مذهب و اندیشه ­های حاکم در عصر رنسانس، با شکایت هنرمندان و پدیدآورندگان حقوق جنبه مادی و معنوی این آثار به رسمیت شناخته شد. برای حمایت از حقوق مالکیت معنوی علاوه بر قانونگذاری در سطح ملی، به جهت اهمیت، موضوع مورد بررسی اسناد و کنوانسیون های بین­المللی نیز قرار گرفت و منجر به تصویب کنوانسیون های متعدد بین­المللی همچون برن، ژنو، پاریس و ... شد. در این مقاله سعی شده مسئولیت  مدنی حاضران در فضای سایبر ناشی از نقض دو مصداق عمده حقوق مالکیت فکری که عبارتند از حقوق مولف و علامت تجاری در دو بُعد ملی و بین­المللی با روش کتابخانه ای مورد بررسی قرار گیرد.
 
متن کامل [PDF 413 kb]   (255 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1402/7/17 | پذیرش: 1402/12/15 | انتشار: 1402/7/5

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه مطالعات فقه و حقوق رسانه می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | Jurisprudence and legal studies of media

Designed & Developed by : Yektaweb