دوره 6، شماره 1 - ( 6-1403 )                   جلد 6 شماره 1 صفحات 152-133 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

saffarinia M. Artificial intelligence and children's right to education. مطالعات فقه و حقوق رسانه 2024; 6 (1) :133-152
URL: http://journal.refah.ac.ir/article-1-117-fa.html
صفاری نیا مهزاد. هوش مصنوعی و حق برآموزش کودکان. دوفصلنامه مطالعات فقه و حقوق رسانه. 1403; 6 (1) :133-152

URL: http://journal.refah.ac.ir/article-1-117-fa.html


دانشکده غیر انتفاعی رفاه
چکیده:   (1973 مشاهده)
در این مقاله، به بررسی تأثیرات هوش مصنوعی بر حق برآموزش کودکان پرداخته و سعی شده است تا راهکارهایی برای حفاظت از حقوق کودکان در دنیای پویای فناوری و هوش مصنوعی ارائه شود. همچنین تاثیر و تعامل هوش مصنوعی  با حق آموزش و رعایت حریم خصوصی، آزادی بیان و منع تبعیض مسائل و حقوق مهمی برای کودکان است که توجه متولیان را می طلبد. استفاده نامناسب از هوش مصنوعی درحق برآموزش کودکان به نقض حریم خصوصی و آسیب داده های کودکان منجر شده و موجب نگرانی های امنیتی می شود. همچنین نقض تعامل انسانی موجب کاهش ارتباطات انسانی واحساساتی کودکان است.افزایش نابرابری، تبعیض، محدودیت آزادی بیان کودکان از جمله حقوقی است که دررابطه با حق برآموزش کودکان مورد تقض جدی قرار می گیرد.
متن کامل [PDF 298 kb]   (1128 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1403/3/3 | پذیرش: 1403/7/1 | انتشار: 1403/7/14

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه مطالعات فقه و حقوق رسانه می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Jurisprudence and legal studies of media

Designed & Developed by : Yektaweb