دوره 5، شماره 2 - ( 12-1402 )                   جلد 5 شماره 2 صفحات 274-247 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mohammadi E. thle role of media in commit crime by the cultural criminology analys. مطالعات فقه و حقوق رسانه 2024; 5 (2) :247-274
URL: http://journal.refah.ac.ir/article-1-102-fa.html
محمدی اقبال، شهرکی شیما. نقش رسانه در بزه‌کاری و انحرافات از نگاه جرم‌شناسی فرهنگی. دوفصلنامه مطالعات فقه و حقوق رسانه. 1402; 5 (2) :247-274

URL: http://journal.refah.ac.ir/article-1-102-fa.html


1- دانشگاه تهران
2- دانشگاه فردوسی مشهد
چکیده:   (525 مشاهده)
جرم شناسی فرهنگی به بررسی علل فرهنگی بروز ناهنجاری و بزهکاری می­پردازد. فرهنگ مفهومی پیچیده است که تعریف آن مورد توجه پژوهشگران و اندیشمندان مختلفی بوده است. مهمترین نقش و کارکرد فرهنگ شکل دادن رفتار­های جمعی و فردی در سطح هر جامعه است. در این بین رسانه­ها و فرهنگ­های ایجاد شده توسط آن­ها در شکل گیری این رفتار­ها اثرات فراوانی دارند. تلفن همراه، موسیقی، تلویزیون و امثال آن ابزار­های رسانه هستند که مدام در حال ایجاد یا تغییر فرهنگ می­باشند. برخورد کیفری در ابتدا و بدون توجه به سایر راه­کارها نشان از سیاست جنایی ضعیف در مبارزه با انحرافات فرهنگی دارد و در این راستا ابتدا باید مخاطرات فرهنگی رسانه شناخته شود و مبارزه کیفری آخرین راه پیشنهادی است. جوانان به عنوان تأثیر پذیر ترین گروه از تولیدات رسانه­ای و فرهنگ­های ایجاد شده توسط آن­ها می­باشند.
 
متن کامل [PDF 434 kb]   (242 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1402/9/17 | پذیرش: 1403/3/10 | انتشار: 1403/3/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه مطالعات فقه و حقوق رسانه می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | Jurisprudence and legal studies of media

Designed & Developed by : Yektaweb